Thursday 1 September 2011

Selamat Hari Raya Aidilfitri....Maaf Zahir Dan Batin...& Selamat Hari Kemerdekaan...

             Selamat hari raya maaf zahir dan batin! Kepada orang yang aku kenal aku harap korang maafkan aku...aku tau aku banyak buat salah kan??? :(
             Raya ni best kan??? Banyak duit boley kite kompolkan... :) Patot nye orang yang tak puasa tanpa sebab x ley raya....huhu...aku dah 12 hari tak puasa...tapi tu sebab uzur...lain x de... ALIM X AKU?
            Hari kemerdekaan pada hari 31 ogos...hari rye tuh! Kite puasa dah la 29 hari je....aku... 29-12=17 hahaha....hebat..hebat kan? Huhuhu......


           Lagu Kemerdekaan:
Verse 1:
Dunia kian berubah
Perubahan melingkari
Melaksana hasrat hati
Kejayaan terbukti

Verse 2:
Dunia yang megah
Dengan misi yang gagah
Kerana perpaduan
Kita masih bersama

Chorus:
Kita satu bangsa, Kita satu Negara
Kita satu matlamat, oooo
Kita satu bangsa, satu Negara
Kita satu Malaysia

Verse 3:
Bermulanya sekarang
Perjalanan dilaksana
Seia sekata sehati dan sejiwa

Verse 4:
Membina masa hadapan
Menuju kejayaan
Kita semua rakyat Malaysia
Harmoni, saling menghormati

Chorus x2:
Kita satu bangsa, Kita satu Negara
Kita satu matlamat, oooo
Kita satu bangsa, satu Negara
Kita satu Malaysia

           Lagu raya:

Berlalulah sudah Ramadhan
Sebulan berpuasa
Tiba Syawal kita rayakan
Dengan rasa gembira

Anak muda di rantauan
Semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan
Bersyukur tak terkira

Bertukar senyuman dan salam
Ziarah-menziarahi
Tutur dan kata yang sopan
Saling memaafi

Suasana Hari Raya
Walau di mana pun jua
Memberikan ketenangan
Dan mententeramkan jiwa

Kuih dan muih
Beranika macam
Makanlah jangan
Hanya dipandang

Ketupat rendang
Sila nikmati kawan
Penat memasak
Malam ke pagi

Wajik dan dodol
Jangan Lupakan
Peninggalan nenek
Zaman berzaman

Asyik bersembang
Pakcik dan makcik
Hai, duit raya
Lupa nak diberi



:)
    PS:I LOVE HARI RAYA
 
                                           GAMBAR YANG COMEL
 

No comments:

Post a Comment